On August 10, the Australian Broadcasting Corporation’s (ABC) The World Today radio program interviewed a representative from Oxfam on the topic of Gaza’s electricity crisis. (You can listen to the interview here.)

While the interview was not controversial, why is it that the ABC transcript of host Eleanor Hall’s introduction does not match what she actually said? Specifically, why was a statement that made it clear that Israel was not solely responsible for cutting off Gaza’s electricity edited out?

Read the report by Simon Plosker in Honest Reporting.

About The Author

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.